Saturday, December 11, 2010

INSYA ALLAH



Suka sangat dengar lagu Maher Zain...Setiap lirik yang dinyanyikan oleh Maher Zain mempunyai kata-kata yang sangat indah didengar...Antara lagu yang menyentuh hati ini ialah INSYA ALLAH... rangkap pertama lirik ini sangat menarik..Terima Kasih Allah...kerana sentiasa bersamaku dalam apa jua keadaan....

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Cuba bayangkan setiap kali perasaan sedih itu timbul, keliru dengan keputusan yang ingin diambil, memikirkan tindakan-tindakan yang harus dilalui selepas ini...inilah lagu yang sering bermain dibibirku... Maksudnya betul-betul membuat diri ini tenang untuk seketika...

Ya Allah...memang aku rasa aku tidak mampu untuk meneruskan hidup ini...aku terasa sangat begitu kehilangannya, aku terasa aku kini bersendirian, apa yang aku lihat disekelingku gelap dan kelam, aku betul-betul tidak terdaya lagi, puas aku cari cara, tapi sampai kini aku belum menemuinya...Ya Allah bantulah hambaMU, kuatkanlah aku supaya aku tidak mudah putus asa...Ya Allah bantulah aku untuk menemui jalan terbaik untuk diriku, bantulah aku Ya Allah...aku benar-benar mengharapkan bantuanMU.

Ya Allah...Aku tahu KAU tidak pernah jauh dari diri ini, aku menaruh kepercayaan padaMU...Sering aku mengangkat tangan dan berdoa kepadaMU, pandulah langkah-langkahku, dan janganlah biarkan aku tersesat dan tersilap langkah kerana ujian daripadaMU, tunjukkanlah aku jalan itu Ya Allah...

No comments:

Post a Comment